جراحی زیبایی بینی

دندانپزشکی گیشا
01 ژانویه
دندانپزشکی گیشا

جراحی زيبايي بینی یا رینوپلاستی (به انگلیسی: Rhinoplasty) عمل جراحی‌ای است که معمولاً توسط جراح فک و صورت، جراح گوش‌ و حلق و بینی، یا جراح پلاستیک به منظور بهبود کارایی بینی (جراحی ترمیمی) یا نمای (جراحی زیبایی) بینی به درخواست بیمار انجام می‌شود. جراحی بینی در مرکز تخصصی گیشا را می‌توان ب‌منظور برآوردن اهداف زیبایی یا اهداف ترمیمی یا مرتفع کردن مشکلات تنفسی اعمال کرد.

 جراحی بینی می‌تواند با دیگر عمل‌های جراحی مانند جراحى زيبايى پلك يا بزرگ‌کردن فک بیمار به‌منظور بهبود نتایج زیبایی ترکیب شود.

 کاندیداهای جراحی پلاستیك بینی باید از حقایق زیرمطلع گردند:

هدف اصلی درعمل زیبایی بینی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی كامل

افرادی كه متقاضی این عمل اند ممكن است به دلایل مختلفی ازجمله نوع پوست كاندید خوبی برای جراحی نباشند لذا جراحی برای هرفرد متقاضی بدون مشورت با متخصص جراحی فک وصورت توصیه نمیشود .

اغلب دختران درپایان ۱۶سالگی و پسرها در پایان ۱۸ سالگی به بلوغ كامل رسیده اند و میتوانند تحت عمل رینوپلاستی قرار گیرند. اصلاح عیوب بینی دراین سن باعث میشود اعتمادبه نفس نوجوان در یك زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود .

از طرف دیگر امروزه  تعداد قابل توجهی از متقاضیان رینوپلاستی افراد بالای ۴۰ سال هستند. بسیاری از آنها اظهار می‌كنند كه در زندگیشان از شكل بینی خودشان رضایت نداشته اند و در نهایت برای رینوپلاستی مراجعه كرده اند. چنانچه وضعیت عمومی‌وسلامتی فرد خوب باشد هیچ وقت برای عمل زیبایی بینی دیر نیست.دراین مواردمعمولا رینوپلاستی همراه با سایراعمال زیبایی صورت مثل كشیدن پوست صورت و … .. به طور همزمان انجام می‌گیرد.

چنانچه بیمار مبتلا به انحراف بینی میباشد باید همزمان با جراحی پلاستیك و یا قبل از آن ، انحراف تیغه بینی وی اصلاح گردد.چنانچه این انحراف كم باشد و باعث انسداد راه هوایی و عوارض ناشی از آن نشده باشد احتیاج به عمل جراحی ندارد ولی در مواردی كه مسئله ساز شده باشد باید با عمل جراحی اصلاح شود.

 باید توجه كنیم در كسانی كه كاندید عمل جراحی پلاستیك بینی هستند و مبتلا به انحراف تیغه بینی ( هر چند مختصر ) نیز می‌باشند حتما باید این انحراف اصلاح شود چرا كه بعد از عمل جراحی بینی معمولا سوراخها یا حفرات بینی كوچك می‌شوند.

Plastic surgery lines on Asian woman face. Closeup of female adult with closed eyes with pencil marks on skin for cosmetic medical procedures. Surgical mark lines on eyes, nose, cheek, and jaw.

.

ویژگی کلیدی در رینوپلاستی مدرن

  • جراحی زیبایی بینی با حفظ عملکرد تنفسی بیمار همراه است، بدین معنی که نه تنها تنفس بیمار پس از جراحی دچار مشکل نمی‌شود، بلکه در صورت وجود مشکل تنفسی، بهبودی تنفس نیز حاصل می‌گردد.
  • عدم نیاز به قرار دادن تامپون بینی که در اکثر موارد با گرفتگی کامل بینی و خشکی دهان و نیز درد بسیار شدید هنگام خارج کردن آن همراه است.
  • بینی متناسب با سایر اجزای صورت و کاملاً طبیعی جراحی می‌شود و ظاهر بینی عمل شده را ندارد.
  • مقدار کبودی، التهاب و تورم به حداقل رسیده و بیمار سریع تر فعالیت‌های اجتماعی خود را از سر می‌گیرد.
  • در جراحی زیبائی بینی که برای بهبود شکل ظاهری بینی انجام می‌شود، بخش‌های خاصی از بینی (استخوان و غضروف) تغییر داده می‌شوند تا هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورت برقرار گردد. برای این کار می‌توان از برش‌های جراحی بسیار کوچکی در داخل بینی استفاده کرد (رینوپلاستی بسته) و یا اینکه علاوه بر برش‌های فوق از برش کوچکی در دیواره بین سوراخ‌های بینی استفاده کرد (رینوپلاستی باز)

روش های جراحی بینی در مرکز تخصصی گیشا

جراحی بینی معمولاً به دورش جراحی بینی باز و جراحی بیینی بسته انجام می‌شود. تفاوت این دو روش در شیوه ایجاد برش بر روی بینی بیمار می‌باشد . در جراحی به روش باز ازآنجایی که برش در زیر تیغه بینی ایجاد می‌شود پوست بینی به‌طور کلی از بینی جدا شده و جراح می‌تواند با دید وسیعتری تغییرات را بر روی ساختمان بیمی ایجاد کند. اگر می خواهید جراحی بینی موفقی داشته باشید بهتر است جراح مورد اعتمادی انتخاب کنید.

جراحی پروتز های صورت

دندانپزشکی گیشا
28 سپتامبر
دندانپزشکی گیشا

جراحی دهان و فک و صورت شاخه ای از علم پزشکی و دندانپزشکی است که طیف وسیعی از بیماری‌ها، صدمات و نقوص سر و صورت و فک و گردن و طاق جمجمه، چه بافت نرم و چه بافت سخت ناحیهٔ دهان و فک و صورت را اصلاح می‌کند. این رشته در ایران از تخصص‌های دندانپزشکی است که اقسام این تخصص در مرکز دندانپزشکی تخصصی گیشا شامل جراحی‌های داخل دهانی کوچک (مینور)، جراحی اسیب‌های ترافیکی (تروما)، جراحی عفونت‌های فک و صورت، جراحی ترمیمی و زیبایی فک و صورت و جمجمه و گردن، جراحی تومورها و کیست‌های خوش و بدخیم فک و صورت و گردن، جراحی نواقص مادرزادی و اکتسابی مثل شکاف کام و لب یک طرفه و دو طرفه، و جراحی‌هایی ک در ناحیه دهان، فک، صورت، جمجمه و گردن قابل انجام می‌باشد.

جراحی افتادگی پلک

جراحی افتادگی پلک
28 سپتامبر

افتادگی پلک یا اصطلاحا “پتوز” ممکن است خفیف باشد یا تمامی مردمک چشم را بپوشاند. در برخی موارد، این عارضه می‌تواند دید طبیعی را محدود کند یا حتی به‌طور کامل مسدود نماید و بعضا نیز می‌تواند یک یا هر دو چشم را درگیر کند، وراثتی باشد، در بدو تولد بروز کند یا در سنین بالاتر اتفاق بیفتد.

درمان پتوز مادرزادی

در اغلب موارد، پتوز  با جراحی درمان می‌شود.در مرکز تخصصی گیشا انتخاب روش درمان مناسب، بر اساس عوامل زیر صورت می‌گیرد:

سن بیمار درگیر

درگیری یک یا هر دو پلک

شدت افتادگی پلک

قدرت عضلات بالا برنده و پایین آورنده پلک

وضعیت حرکات چشمی بیمار

در اوایل دوران زندگی معمولاً ضرورتی به انجام جراحی برای موارد خفیف تا متوسط وجود ندارد.

در مبحث افتادگی پلک مادرزادی، اغلب عدم تقارن چین پلک فوقانی وجود دارد. بیماران ممکن است برای دیدن مجبور شوند گردن خود را به عقب خم کنند یا ابروها را به سمت بالا بکشند تا از هر دوچشم استفاده نمایند.